Fotbeklädd

Idag hade jag och söta dottern bestämt oss för en tur till Birsta. Jag hade lovat att köpa träningsskor till henne inför kommande aktiviteter och för att användas på idrottslektionerna. Kommande helg åker hon ett gäng andra tonåringar på konfirmandläger i fjälltrakterna och nästa helg ska samma gäng pilgrimsvandra.
Vi hittade skor i andra affären vi klev in i (hör o häpna) och dessutom så hittade hon ett par vinterskor hon ville ha. I mina ögon helt acceptabla sådana så vi slog till även på dessa. De senaste vintrarna har kära dottern blåvägrat att kliva i annat än tunna tygskor så det här var en förändring åt helt rätt håll.

Regnet har skvalat i stort sett oavbrutet hela dagen. Eftersom maken var ledig idag gav jag pållarna frukost i boxarna och därmed fick de stå inne nån timme till. Det är verkligen pest när det blir så bedrövligt geggigt i hagen och det är med nöd och näppe jag klarar att gå där inne. Som underlaget är nu så vete gudarna om det inte vore bättre om det frös på lite.

Nu ska jag kila ner och göra mig en kopp te med Lottas  goda honung och se tv en stund.

Puss

1 tanke på “Fotbeklädd

Lämna en kommentar