14 centimeter

Om du vore man skulle du med viss sannolikhet ha en snoppstorlek kring 14 cm i erigerat tillstånd.

Jaha..okej.. jäkla tur att jag inte är man då!!


Jag har riktigt vidrigt ont i kroppen idag, och har så haft dom senaste dagarna. Om man bortser från den själsliga värken så är det för tillfället ryggslutet som är värst.

Jag har i alla fall mockat stallet, sen har jag markerat hur transportgolvet ska kapas. Tyvärr tror jag inte att jag går i land med själva sågningen, just pga ryggen, så det får vänta tills maken är hemma.
Jag känner nu att jag borde söka hjälp för min onda kropp, men var, och hur ska tiden räcka till för eventuella träningar eller vad som månne hjälpa? Fortfarande är jag riktigt skiträdd att det har med den jävla fucking cancern att göra men såna tankar försöker jag trycka ner i nån mörk hörna. Upprepar för mig själv ”en insitu ger inte metastaser – en insitu sprider sig inte”.. men hjälper föga.

Apropå tankar.. hur långt in i framtiden måste vi förflytta oss innan vi kan se varandras drömmar? Tänk att samlas runt tv:n en lördag kväll för att se en väns eller familjemedlems dröm, för självklart är våra hjärnor uppkopplade till en avancerad dator som spelar in vad vi drömmer.


Nattmössa?

Jag och Marlene träffas i stallet för att tillsammans fara ner med Spirre till Näset. Självklart drar det ut på tiden under ryktning och skötsel så det blir brådis. När vi ska lasta Spirre hör vi maken hojta till. Han är i full färd med att fälla ett stort träd på gården. Trädet viker sig, men lite åt fel håll så det rasar delvis över friggen som gungar till. Jag tycker han kunde väntat med trädfällning tills hjälp fanns att tillgå.. men, men.. karlar!!
Vi ger oss iväg mot Näset och när vi kommer fram är ridgruppen i färd med att börja lektionen så det brådskar allt mer..

Det händer ett och annat oväntat där nere på Näset men jag ska inte trötta ut er med min story. I min värld skulle det helt klart vara både kul och spännande att se det hela..

Näpp, nu väntar verkligheten med allt vad det innebär.

Puss

2 tankar på “14 centimeter

  1. Gubben

    Hahahaha! var får du allt ifrån?

    Nu är nya golvet på plats i transporten iaf… fick brottas med och dampa lös på eländet men fick in det tillslut.

    Svara
  2. Marran-Barran

    På måndag har Torild chansen att fälla träd samtidigt som vi lastar det Vita Otyget för Näsetäventyr….

    för du skall väl???!!

    Svara

Lämna en kommentar