Snart redo

Jag som hade bestämt mig för att ta itu med transportgolvet idag.. haha.. kunde jag ju glömma ganska fort. Regnet verkligen häller ner så utomhus vistas man inte mer än absolut nödvändigt. Tycker nästan lite synd om pållarna som traskar omkring i hagen.. blöta och bedrövliga. Fast att stå inne en hel dag kan ju inte heller vara så skoj så trots allt är det nog bättre ute i regnet. Hoppas nu att morgondagen bjuder på bättre väder och framför allt uppehåll.

Som dom flesta vet så fasar jag verkligen för vinterns kyla som kommer allt närmare så nu har jag börjat se mig om efter det absolut bästa för att inte frysa ihjäl. Det är fötter och händer jag måste skydda med allt vad jag kan åstadkomma. För ett par veckor sen köpte jag riktiga ullhandskar som förhoppningsvis ska hjälpa mig och för nån dag sen satt jag o sökte på nätet efter det bästa/varmaste att ha på fötterna, och hittade en stövel från Sorel som lovar både det ena och andra. Stövlarna ska bl.a klara kyla ner till ´-73° C.. den infon räckte för att göra mig nyfiken och jag sökte mer info samt recensioner av människor som har dom. Alla är mer än nöjda med stövlarna och dom ska tydligen hålla värmen otroligt bra. Det enda negativa jag läst är att vissa personer anser att dom är tunga men det är absolut inget som bekommer mig. Idag skickade jag min beställning och om 2-4 dagar ska dom finnas hos mig. Storlekarna skapade lite huvudbry så jag håller alla tummar och tår för att dom passar.

Som den ultimata husfrun jag är – NOT – har jag plockat och grejat lite här inne, maten är förberedd och strax ska jag kila ner och fortsätta kockningen.

Puss

1 tanke på “Snart redo

  1. Marran

    Ja vilket djävla oväder det vart igår. regn på tvären – värsta Göttebårrrjskänslan… så jag fattar att det näppeligen blev nåt transportgolv tillpassat. Varma pjux ja!! DET är bra. Det enda jag brukar frysa om är tassarna och det är skitsvårt att hitta bra stövlar. Hoppas att de du har beställt uppfyller kraven på varma tår!!!!!!!!!!!

    Svara

Lämna en kommentar